Palautuskäytäntö

Palautus

Louru myöntää tuotteille lakisääteisen 14 päivän palautusoikeuden. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Asiakas voi palauttaa tuotteen postitse asiakaspalautuksella tai suoraan myymäläämme Kittilässä, osoitetiedot sivun alareunassa. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti.

T-paita tuotteissa pyydämme huomioimaan tilausta tehdessä, että paita tehdään juuri tilaajaa varten yksilöitynä, joten t-paitojen palautuksia otetaan vastaan vain selvästi virheellisen tilauksen tapauksessa (esim. printti on laadultaan virheellinen tai vaurioitunut.) Virheellisen printin mahdollisuus on minimaalisen pieni tiukkojen laadunvalvontamenetelmien myötä, joita EU-alueella sijaitseva painotalo eli yhteistyökumppanimme käyttää.

Mikäli palautat perille asti toimitetun kuljetuksen tai lähetystä ei voida toimittaa perille asti Lourusta riippumattomasta syystä (esim. väärä puhelinnumero tai toimitusosoite), emme hyvitä mahdollisia toimitus-, kuljetus- tai asennuskustannuksia taikka lisäpalveluiden kuluja. 

Voit palauttaa tilauksesi veloituksetta kuljetusyhtiön kautta alle 25kg painavien tai kokonsa puolesta alle 100 x 60 x 60 cm tuotteiden osalta. Pyydä palautukselle postitustarra sähköpostitse info@louru.fi. Pakkaa lähetys huolellisesti.

Asiakas vastaa palautuskustannuksista niiden tuotteiden osalta, jotka painonsa tai kokonsa puolesta edellyttävät erilliskuljetusta (mitat yli 100 x 60 x 60 cm, paino yli 25 kg). Noutamatta jätettyjen lähetysten (toimipaikkapalautusten) toimituskuluja ei hyvitetä.

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä. Lisäksi asiakkaan tulee säilyttää kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes on saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta Lourulta.

Asiakas vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos tuote on otettu käyttöön.  Asiakkaan tulee huolehtia tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tuotepakkauksesta, kunnes on päättänyt pitää tuotteen.

Louru palauttaa palautettuja tuotteita koskien saadut suoritukset viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun palautetut tuotteet on saatu takaisin tai kunnes asiakas on todistettavasti lähettänyt tuotteet takaisin. Rahan palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jolla asiakas on maksanut tilauksen, ellei palautuksen yhteydessä nimenomaisesti ole suostuttu muuhun.

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Kuluttajansuojalain 6. luvun 16 pykälän nojalla esimerkiksi seuraavilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta:

  • Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.
  • Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteisiin kuuluvat muun muassa nappikuulokkeet ja hands-free–laitteet.
  • Tuote on valmistettu tai muunneltu asiakkaan toiveiden mukaan eikä sitä voida myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota.

Rekisteröidyillä ajoneuvoilla, palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu, tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu sinun annettuasi suostumuksesi toimittamisen aloittamiseen ja jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu ennakkoon.

Virheellisestä toimituksesta, viallisesta tuotteesta tai mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, on Asiakkaan tehtävä ilmoitus viipymättä osoitteeseen info@louru.fi.

Takuu ja virhevastuu

Laitteiden takuu


Takuu määräytyy uusille tuotteille valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalaissa tarkoitettua myyjän virhevastuuta. Asiakkaan tulee tutustua tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta, tai kysymällä Lourun myymälästä puhelinnumerosta 040 040 5878. Takuu kattaa ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Virheellisiä outlet-tuotteita ei vaihdeta vastaavaan normaalihintaiseen uuteen tuotteeseen.

Myymillemme käytetyille koneille, eli meidän toimesta kunnostetuille, myönnämme 12 kk takuun (Louru-takuu) ostopäivästä lähtien. Ostopäivä näkyy joko:

  • koneessa kiinni olevasta tarrasta; tai
  • ostoskuitin tai tilausvahvistuksen päiväyksestä

Ostajalla on oikeus hyvitykseen, mikäli tuotteessa ilmenee kuluttajansuojalain määrittelemä virhe.

  • Pyrkimyksemme on ensisijaisesti joko korjata virheellinen tuote tai vaihtaa se virheettömään tai vastaavanlaiseen tuotteeseen.
  • Hinnanalennusta virheen hyvittämiseksi voidaan harkita toissijaisena vaihtoehtona.
  • Viimeisenä keinona voidaan pitää kaupan purkamista.
  • Takuuaikana suoritettu huolto sekä kuljetuskustannukset huollon ja asiakkaan välillä ovat maksuttomia. Takuuaikana tapahtuvasta vianetsinnästä veloitamme ainoastaan tilanteissa, joissa asiakas on tietoisesti toimittanut laitteen turhaan takuukorjaukseen. Mikäli tuote vaihdetaan, sen takuuaika ei ala uudelleen alusta, vaan jatkuu alkuperäisen ostopäivämäärän mukaisesti.

Huoltoon lähettämistä edeltävästi on suositeltavaa ottaa varmuuskopiot kaikesta tärkeästä ja henkilökohtaisesta datasta. Lourun vastuualueeseen ei kuulu kadonneet ohjelmat tai tiedot, vaikka vika ei kohdistuisikaan kovalevyyn.

Takuuhuoltoon tuotetta toimittaessasi on tarpeen olla ensin yhteydessä Lourun asiakaspalveluun. Lähetä sähköpostia osoitteeseen info@louru.fi ja kuvaile ongelman luonne. Muista sisällyttää viestiin tilausnumerosi.

Takuuhuoltoa varten tuotteen voi toimittaa joko suoraan Lourun myymälään osoitteeseen Valtatie 36, 99100 KITTILÄ, tai lähettää huolellisesti pakattuna maksuttomana asiakaspalautuksena Postin tai Matkahuollon kautta. Asiakaspalvelustamme saamaasi asiakaspalautuskoodia tulee käyttää lähetyksessä.

 

Huoltoaika-arvio on noin 10–20 arkipäivää. Huoltoon toimitettuja tuotteita säilytetään kolme kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

Louru ei ole vastuussa ostajan aiheuttamista vahingoista. Takuun ulkopuoliset kustannukset ja selvästi aiheettoman huoltokäynnin kustannukset voidaan periä kokonaisuudessaan asiakkaalta.

Louru ei takaa, että kolmannen osapuolen ohjelmistot tai digitaaliset elementit olisivat käytettävissä koko tuotteen käyttöiän. Lisäksi ostamalla tuotteen asiakas hyväksyy nimenomaisesti, että Louru ei tiedota mahdollisista ohjelmistoa tai muista sisältöä tai palvelua koskevista päivityksistä eikä niitä toimiteta kuluttajansuojalain edellyttämällä tavalla kuluttajille.

Virhevastuu

Louru ei vastaa mahdollisista Palvelun, tuotteiden tai aineistojen virheellisyyksistä tai niistä johtuvista seurauksista. Louru ei myöskään vastaa mistään välittömistä, eikä välillisistä vahingoista tai haitoista, jotka johtuvat esimerkiksi siitä, että Palvelu, tuote tai aineisto ei vastaa Asiakkaan tarpeita tai tavoitteita.

Louru ei vastaa sellaisesta virheestä, joka aiheutuu tietokoneohjelmiston puutteista tai tavasta käsitellä tuotteita, aineistoa tai Palvelua.

Lourun vastuu tehdystä tilauksesta rajoittuu aina sopimuksen purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen suoritusten palauttamiseen.