Maksu- ja toimitusehdot

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

 

Payment Service Provider
 
Paytrail Plc acts as a collecting payment service provider and is an authorized Payment Institution. Paytrail Plc will be shown as the recipient on your bank or credit card statement. Paytrail Plc will forward the payment to the merchant. For reclamations, please contact the website the payment was made to.
 
Paytrail Plc
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Business ID 2122839-7

 

-

Sopimusehdot

Nämä yleiset ehdot sisältävät kauppa.louru.fi-verkkokauppaa (Verkkopalvelua) koskevat toimitus- ja sopimusehdot.

Verkkokauppa on tarkoitettu yrityksille ja yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Verkkopalvelumme pitämä asiakasrekisteri on luottamuksellinen. Tietoja ei luovuteta eteenpäin muille. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Tilaus on sitova tilaajan saatua kirjallisen tilausvahvistuksen.

 

1 Palveluntarjoaja ja verkkokaupan ylläpitäjä

kauppa.louru.fi-verkkokaupan ylläpitäjä on Louru.fi (Palveluntarjoaja, Louru), laskuttajana Louru Oy , y-tunnus 3090970-9.

 

2 Asiakkuus

Palvelun käyttäjää kutsutaan Asiakkaaksi riippumatta siitä, rekisteröityykö Asiakas palveluun. Palvelun voi tilata myös ilman rekisteröintiä, mutta tilauksen yhteydessä vaadimme Asiakkaalta tietoja palvelun tilaamista varten. Nämä toimitusehdot koskevat kaikkia Asiakkaita, olivat ne yritys-, yhteisö- tai kuluttaja-asiakkaita. Asiakastietojen käsittelystä on kerrottu tarkemmin Tietosuojaselosteessa.

 

3 Maksut ja hinnat

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja, ellei toisin ole mainittu. Louru pidättää oikeuden perua tilauksen, jos tuote on myyty virheellisellä hinnalla hinnoitteluvirheen, järjestelmähäiriön tai muun vastaavan virhetilanteen vuoksi.

Hinnat tarkistetaan käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa hinnat korjataan asiakkaan avoimeen tilaukseen. Hinnan noustessa ennen tilauksen käsittelyä, myydään tuote tilauksentekohetken hinnalla.

Ajankohtaiset tiedot tarjolla olevista maksutavoista löytyvät kauppa.louru.fi:n sivuilta, mm. tämän sivun alaosasta.

 

4 Toimitus

Tuotteet voidaan tilata joko kuljetuspalvelun toimittamana tai noutaa Lourun myymälästä. Myymälässä noutovalmiita tilauksia varataan asiakkaalle seitsemän päivää, ellei muuta ilmoiteta.

Lähtökohtaisesti yksittäisen tilauksen tuotteet toimitetaan yhdellä kerralla. Tarvittaessa useita tuotteita sisältävät tilaukset lähetetään useammassa paketissa, jolloin on mahdollista, että kaikki tuotteet eivät saavu perille yhtä aikaa.

Mikäli kaikki tilauksen tuotteista eivät ole heti toimitettavissa, asiakas voi pyytää jakamaan tilauksen, jolloin puuttuvat tuotteet siirtyvät uuteen tilaukseen. Tilauksen jakamisen seurauksena syntyvän uuden tilauksen toimitus on lisämaksullinen. Louru varaa kuitenkin oikeuden jakaa tilauksia yksipuolisesti, jolloin uuden tilauksen lähetys on maksuton.

Louru voi tarjota mahdollisuuden tilata tiettyjen tuotteiden kanssa tai yhteydessä lisäpalveluita, kuten asennuspalveluita tai elinkaaripalveluita. Asiakkaan tulee tarkistaa palvelun sisältö ja laajuus ennakkoon sekä varmistaa, että tarvittavat valmistelut ja toimet ovat tehty, jotta palvelu voidaan suorittaa.

Asennuspalveluissa asennuspaikan olosuhteet ovat asiakkaan vastuulla.

  • Toimitettavan laitteen tulee mahtua sille suunniteltuun paikkaan ja asennuspaikalle tulee olla esteetön pääsy.
  • Asunnon lattian ja seinien sekä muiden asunnon osien suojaaminen on asiakkaan vastuulla.
  • Mikäli asennusta ei voida suorittaa Louru:sta riippumattomista syistä, ei asennuksen hintaa palauteta.

Elinkaaripalveluissa varmistathan, että mahdolliset palautettavat laitteet ovat asianmukaisesti tyhjennetty eivätkä sisällä sinua koskevia tietoja tai tiedostoja. Tallaisia palveluita voi olla esimerkiksi vanhan tietokoneen vaihto uuteen.

 

5 Palautus

Louru myöntää tuotteille 14 päivän palautusoikeuden. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia, käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Asiakas voi palauttaa tuotteen postitse asiakaspalautuksella tai suoraan myymäläämme Kittilässä, osoitetiedot sivun alareunassa. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti.

Mikäli palautat perille asti toimitetun kuljetuksen tai lähetystä ei voida toimittaa perille asti Lourusta riippumattomasta syystä (esim. väärä puhelinnumero tai toimitusosoite), emme hyvitä mahdollisia toimitus-, kuljetus- tai asennuskustannuksia taikka lisäpalveluiden kuluja. Asiakas vastaa myös palautuskustannuksista niiden tuotteiden osalta, jotka painonsa tai kokonsa puolesta edellyttävät erilliskuljetusta (mitat yli 100 x 60 x 60 cm, paino yli 25 kg). Noutamatta jätettyjen lähetysten (toimipaikkapalautusten) toimituskuluja ei hyvitetä.

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä. Lisäksi asiakkaan tulee säilyttää kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes on saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta Lourulta.

Asiakas vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos tuote on otettu käyttöön. Asiakkaan tulee huolehtia tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tuotepakkauksesta, kunnes on päättänyt pitää tuotteen.

Louru palauttaa palautettuja tuotteita koskien saadut suoritukset viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun palautetut tuotteet on saatu takaisin tai kunnes asiakas on todistettavasti lähettänyt tuotteet takaisin. Rahan palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jolla asiakas on maksanut tilauksen, ellei palautuksen yhteydessä nimenomaisesti ole suostuttu muuhun.

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Kuluttajansuojalain 6. luvun 16 pykälän nojalla esimerkiksi seuraavilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta:

  • Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.
  • Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteisiin kuuluvat muun muassa nappikuulokkeet ja hands-free–laitteet.

Rekisteröidyillä ajoneuvoilla, palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu, tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu sinun annettuasi suostumuksesi toimittamisen aloittamiseen ja jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu ennakkoon.

Virheellisestä toimituksesta, viallisesta tuotteesta tai mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, on Asiakkaan tehtävä ilmoitus viipymättä osoitteeseen info@louru.fi.

6 Takuu ja virhevastuu

Laitteiden takuu


Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalaissa tarkoitettua myyjän virhevastuuta. Asiakkaan tulee tutustua tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta, tai kysymällä Lourun myymälästä puhelinnumerosta 040 040 5878. Takuu kattaa ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Virheellisiä outlet-tuotteita ei vaihdeta vastaavaan normaalihintaiseen uuteen tuotteeseen.

Huoltoaika-arvio on noin 10–20 arkipäivää. Huoltoon toimitettuja tuotteita säilytetään kolme kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

Louru ei ole vastuussa ostajan aiheuttamista vahingoista. Takuun ulkopuoliset kustannukset ja selvästi aiheettoman huoltokäynnin kustannukset voidaan periä kokonaisuudessaan asiakkaalta.

Louru ei takaa, että kolmannen osapuolen ohjelmistot tai digitaaliset elementit olisivat käytettävissä koko tuotteen käyttöiän. Lisäksi ostamalla tuotteen asiakas hyväksyy nimenomaisesti, että Louru ei tiedota mahdollisista ohjelmistoa tai muista sisältöä tai palvelua koskevista päivityksistä eikä niitä toimiteta kuluttajansuojalain edellyttämällä tavalla kuluttajille.

Virhevastuu

Louru ei vastaa mahdollisista Palvelun, tuotteiden tai aineistojen virheellisyyksistä tai niistä johtuvista seurauksista. Louru ei myöskään vastaa mistään välittömistä, eikä välillisistä vahingoista tai haitoista, jotka johtuvat esimerkiksi siitä, että Palvelu, tuote tai aineisto ei vastaa Asiakkaan tarpeita tai tavoitteita.

Louru ei vastaa sellaisesta virheestä, joka aiheutuu tietokoneohjelmiston puutteista tai tavasta käsitellä tuotteita, aineistoa tai Palvelua.

Lourun vastuu tehdystä tilauksesta rajoittuu aina sopimuksen purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen suoritusten palauttamiseen.

 

7 Muutokset

Lourulla on oikeus muuttaa näitä ehtoja yksipuolisesti. Käyttäjä hyväksyy palvelun kulloinkin voimassaolevat ehdot käyttäessään palvelua.

 

8. Erimielisyyksien ratkaiseminen

Osapuolet pyrkivät neuvottelemaan erimielisyyksistä, mutta mikäli osapuolten välillä ei synny sopua, on kuluttaja-asiakkaalla oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajaneuvonnan tietoon tai riita-asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia. Nämä menettelyt ovat kirjallisia

Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

  • Maksutavat

    Tuemme ylläolevia maksutapoja